četrtek, 21. oktober 2010

Noži

Potem ko sem nekaj časa preživel v res zelo majhni kuhinji (dve električni plošči, na pultu pa toliko prostora, da sem moral vsako reč, s katero se trenutno nisem ukvarjal, odlagati v kopalnico; prostora v omarah temu primerno veliko), sem precejšen zagovornik čim manjšega števila kuhinjskih pripomočkov. Zdaj se mi tega ni več treba držati - in skupaj z novim stanovanjem je v resnici prišlo kar precej posod, kuhalnic in drugega, tudi nožev; vseeno pa še vedno uporabljam natanko tri. Enega velikega kuharskega, malega za obrezovanje in tistega posebnega za lupljenje, če to sploh šteje kot nož. Stara šola bi najbrž trdila, da je tudi ta slednji nepotreben, ker da se da čisto lepo lupit tudi z malim. Ampak bogpomagaj, sem glede tega čisto preveč štorast, da bi se mi ljubilo lupit vsak krompir ali melancan z navadnim nožem.

Veliki kuharski mora biti precej oster, da ne popizdiš, ko režeš paradajz ali čebulo, in dovolj velik, da je z njim mogoče sekljati. Dolžina rezila pri mojem je, se mi zdi, 20 centimetrov, in to je po mojem blizu minimuma. 15 bi bilo gotovo že premalo. Keramičnih ne priporočam; sprva so res čudovito ostri, najbrž bolj kot kovinski kdajkoli, ampak ko se znucajo, se znucajo, in jih ne moreš nabrusit, ampak moraš kupit novega.

Pri nožku za obrezovanje ostrina ni baš pomembna. Prejšnjega sem po mojem nabrusil enkrat samkrat. Skratka, važno, da ima ročaj in (kratko, obvladljivo) rezilo. Bonus sta fajn konica in krivina za lažje odpiranje zajebane embalaže.

Noža za lupljenje tako ali tako ni mogoče brusit, zato je lahko oziroma je bolje, da je keramičen. Tu se na firme nič kaj dosti ne spoznam, ampak najbrž so eni boljši in drugi slabši. Tale na sliki se za zdaj kar drži, prejšnji pa se je polomil (tj. ročaj), ko sem z njim poskušal olupit kolerabo. Ne vem pa, ali to pomeni, da je bil slab nož ali da sem bil jaz idiot, ker kolerabe pa ja ne moreš lupit s takimle nožem.

Vse drugo je za pripravo hrane bolj ali manj neuporabno oziroma uporabno enkrat na pol leta. Če vsak teden po trikrat pripravljaš polže, potem si seveda by all means zrihtaj, kar za to pač potrebuješ. Sicer pa so razni noži za meso, noži za zelenjavo, noži za solato, noži za ličkanje koruze, noži za odstranjevanje vranice iz soške postrvi ipd. stranmetanje placa in denarja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar