četrtek, 13. januar 2011

Soljanka


Tole je moj drugi poskus z rusko kuhinjo, prvi je bil prav tako juha, šči, ampak je nisva pofotkala. O ruski kuhinji še vedno nimam kaj dosti pojma, ampak juhe so, do zdaj, zelo dobre. Glede drugega sem še vedno malce skeptičen - kaj pa vem, če pomislim na Rusijo, si predstavljam veliko zelja, repe, krompirja in zašpehanega mesa. Kar najbrž sploh ni res, ampak zadošča, da si jo redko pogledam.

No, soljanka je bila zelo posrečena; sicer čisto nič slana, pač pa precej kisla; kar mi je zelo všeč in je super za želodec - vsaj moj želodec: kadar sem brez apetita ali zmačkan, zame ni boljšega od redkih kiselkastih juh, paradižnikove na primer.

Z receptom so bili kar problemi; o soljanki sem najprej prebral na Wikipediji in se potem spravil iskat recepte, pa ni bilo kaj dosti sreče. Sploh ker sem se zanjo odločil na enega najinih vegetarianskih dni, kar pomeni, da je odpadla tudi večina tistih malo receptov, ki sem jih odkril. Na koncu koncev je bilo pač treba vzet enega mesnega in meso skenslat - namesto njega pa dodat recimo kislo zelje, za katerega sem nekje drugje prebral, da absolutno spada v soljanko, ta recept pa ga ni imel.

Še ena stvar, ki je recept ni imel, so količine sestavin. Je pa zraven fotka pred začetkom, tako da se pač pogleda, približno koliko je česa. Se mi zdi, da sem približno kar zadel, ni bilo ničesar preveč ali premalo. Mogoče premalo oliv. Namesto limone sem uporabil limeto, ker se je, medtem ko sem kuhal, izkazalo, da so mi vse limone splesnele.


Za 4:
2 žlici olivnega olja
1 manjša rdeča čebula
1 srednja rjava čebula
6 žlic paradajza (tetrapak)
750 mL zelenjavne jušne osnove
1 paradajz
200 g kislega zelja
150 g kislih kumaric
2 žlici kaper
12 oliv (črnih razkoščičenih)
sol
poper
limona (ali limeta)
kisla smetana

Olivno olje v posodi segreješ nad srednjim ognjem in na njem prepražiš obe čebuli, nasekljani precej na grobo. Toliko, da postekleni. Potem dodaš paradajz iz tetrapaka (najbrž lahko tudi iz tube, torej koncentrat, ampak ustrezno manj; pol toliko, recimo, ali tretjino), mešaš in pražiš še 4 minute. Nato priliješ zelenjavno jušno osnovo ter dodaš nakockan paradižnik, kislo zelje, nakockane kisle kumarice in kapre. Premešaš, pokriješ, zavreš, zmanjšaš in kuhaš še 12 minut. Odstaviš z ognja, dodaš olive ter soliš in popraš po okusu. Ko postrežeš, daš v vsak krožnik juhe še rezino limone (ali limete) in kar zvrhano žlico kisle smetane. Nom.

Ni komentarjev:

Objavite komentar